מיחזור קרטון

ישנם סוגים שונים של מיחזור, השונים אלה מאלה בסוג החומר הממוחזר. מיחזור קרטון וגם נייר הוא אולי אחת השיטות הפופולריות ביותר כיום בארץ ובעולם. זוהי שיטה המתבססת על פיתוחים של השנים האחרונות, המאפשרים לבצע את תהליך המיחזור בצורה היעילה והנכונה ביותר. שלושים אחוז מכלל הפסולת המיוצרת כיום היא נייר בתצורותיו השונות. פינוי קרטון, כמו גם הנייר, נעשה על ידי חברות המתמחות בכך והוא מוצע לרשויות וגם לחברות ולעסקים בתחומים שונים.

כיצד מתבצע תהליך המיחזור

כמות הקרטונים הרבה המיועדת למיחזור מגיעה לרוב מאריזות המזון למיניהן וגם מקרטונים המשמשים לאחסון ולאריזת פריטים שונים. אלה יכולים להיות קרטונים הנאספים על ידי אנשים פרטיים וגם קרטונים שמקורם במוסדות, במפעלים ובמשרדים בכל מיני תחומים. בהשוואה למגזר העסקי, כמות הקרטונים המיועדת למיחזור קטנה מאוד, יחד עם זאת, היא עולה ככל שחולפות השנים.
מיחזור קרטון יכול להיעשות במספר דרכים. הוא מתחיל לרוב בהפרדת הקרטונים משאר הפסולת, הליך המקל משמעותית את המיחזור עצמו. המיחזור כולל פיזור מיכלי איסוף מיוחדים בערים וביישובים השונים כדי לעודד את התושבים למחזר ולהפריד את הפסולת, וכמובן גם פיזור מיכלים המשמשים לכך במערכות החינוך ובתעשיות הפועלות בארץ. הליכים אלה מעודדים את המיחזור ומסייעים בתהליך עצמו.
פינוי קרטון מתחיל באיסוף הקרטונים מאזורי התעשייה והמסחר וגם מהערים עצמן. לאחר איסופם, מתחיל שלב המיון הנעשה במפעלי המיחזור. המיון מצריך תשומת לב רבה מאוד, שכן לעיתים יחד עם הקרטונים מגלים פריטים אחרים, שלא ניתן למחזרם או שיש למחזרם אך בהליך שונה.
בשלב הבא, הקרטונים עוברים תהליך של דחיסה במכבשי ענק ולאחר מכן הם מועברים ישירות למפעלי ייצור הנייר.
לאחר ניקיון הקרטונים המפונים ודחיסתם, מתחיל השלב הסופי – ייצור קרטונים חדשים. פינוי קרטון ומיחזורו מאפשר שימוש חוזר בחומר הגלם לצרכים רבים. 

נסו והיווכחו בעצמכם! צרו קשר כבר עכשיו, צלצלו אלינו לטלפון 073-3246000





תגובות