ריסוק גזם

חלק בלתי נפרד מעבודת החקלאות ועבודה באזורים מיוערים היא הורדת צמחים. הסיבה לכך היא השבחה של השטח והתוצאה היא שאריות גזם רבות. אם בעבר הרחוק הפעולה המקובלת לטיפול בשאריות גזם הייתה שריפתו, היום ברור כי מדובר בפעולה לא יעילה ויותר מכך, מסוכנת. הדרך הטובה ביותר לטפל בשטח היא לבצע ריסוק גזם ופינוי גזם למקום המיועד לכך.

ריסוק גזם – הגנה על הסביבה ועלייך

שטח חקלאי ושטח בו גדלה צמחיה הוא שטח חי. כל הזמן קורה בו דבר מה ומעבר לכך שצומחים במקום צמחים, ישנם גם בעלי חיים המגיעים לבקר במקום או חיים שם את כל חייהם. לאחר ריסוק גזם בשטח, יש לחשוב כיצד לבצע פינוי גזם וזאת תוך הגנה על סביבת הצומח והחי.
מעבר להתחשבות בצמחיה ובאנשים אשר יכולים לעבור במקום, עלייך לחשוב כיצד הפעולות השונות המתבצעות במקום משרתים אותך. אם חשוב לך לשמור על איכות הקרקע, עלייך לוודא כי מתבצע ריסוק גזם מקצועי, במינימום פגיעה במקום ובדרך שתאפשר לך לעבוד ללא כל בעיה בהמשך הדרך.

פינוי גזם – לאן מופנה הגזם?

בגינות קטנות אפשר לראות לא פעם ערימות קטנות של גזם. ערימות אלו לאורך זמן מזינות את הקרקע ומחיות אותה, אך רק כאשר מדובר בכמות מצומצמת של גזם שהקרקע יכולה להתמודד עמה ולכן, לא תמיד יש צורך לבצע ריסוק גזם. לעומת זאת, באזורים חקלאיים ואזורי צמחיה גדולים השטח לא יכול להתמודד עם כמות הגזם ולכן מתבצע ריסוק גזם ופינוי שלו בצורה מבוקרת ומסודרת.
פינוי גזם לאחר ריסוק גזם ובכלל, מתבצע לעבר אתרים המיועדים לכך. האתרים הללו קולטים סוגים שונים של פסולת תוך הפרדה שלה ופועלים כדי להפוך אותה לחומר שאותו אפשר למחזר. באופן כללי אפשר לומר כי גזם מסוגל להיטמע לאורך השנים בחזרה בקרקע, אך רק בטיפול נכון וחשוב לנצל את הפסולת בצורה המיטבית.

ריסוק גזם ופינויו

במקרים מסוימים, לאחר ריסוק גזם מפנים אותו ישירות בשטח. למשל, במטעים מתבצעת פעולת ריסוק גזם ולאחר מכן מפזרים את הגזם בתוך המטע, בין שורות העצים. הפעולה מעניקה שכבת חיפוי לקרקע ועם הזמן היא הופכת להיות חלק בלתי נפרד ממנה.
בדרך זו הקרקע מוזנת משאריות גזם, לעשבים קשה לצאת החוצה ונעשה הידוק מכני. כמובן, כדי ליהנות מתוצאה זו, חשוב לבצע קודם כל ריסוק גזם ולשם כך מגיעה מכונה אל המקום עצמו ומתבצעת פעולת ריסוק גזם במקצועיות ויעילות.

מתי מותר לשרוף גזם במקום פינוי גזם?

ישנם מצבים מיוחדים בהם לאחר ריסוק גזם מותר לשרוף אותו במקום לבצע פינוי גזם. מצבים אלו יהיו כאשר ישנן מחלות בעצים והשריפה תתבצע אך ורק לאחר אישור מתאים לכך. חשוב לציין כי ברובם הגדול של המקרים אין לשרוף את הגזם וכי פעולת השריפה גורמת נזק סביבתי, נזק לקרקע והיא יכולה להתפשט ולהיגמר באסון.
השיטות המקובלות של פינוי גזם הן ריסוק גזם מקדים, פיזור בין שורות העצים או הצמחייה, איסוף אל שולי המטע והטוב ביותר הוא פינוי גזם למתקן המיועד לכך. במקום דואגים לשמור על הגזם, לקליטה אידאלית שלו בקרקע וכך מגנים על הסביבה מפני שריפה, מחלות בעצים ומגנים על חיי התושבים.

ריסוק גזם ופינוי גזם בנגב אקולוגיה

חברת "נגב אקולוגיה" מתמחה בתחום מחזור ובביצוע ריסוק גזם. לחברה ניסיון רב והיא נותנת שירותים למגוון רחב של לקוחות, כולל מוסדות ממשלתיים, רשויות וחקלאים. החברה מגיעה למקום המיועד עם המכונות הנכונות, מבצעת ריסוק גזם ומפנה שאותו למתקן המיועד לכך בסיום העבודה.

נשמח לעמוד גם לרשותך ולדאוג לבצע עבודה בטוחה ותקנית של ריסוק גזם וכן פינוי גזם. לפרטים נוספים והתייעצות, זה הזמן להשאיר את פרטייך באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני:073-3246000


תגובות